Els cigrons i els seus beneficis

Els cigrons son una llegum molt popular a tot el món. El seu origen sembla remuntar-se a fa uns 10.000 anys en la zona d’extrem orient entre Turquia i Síria. Molt ric nutricionalment , amb alta càrrega calòrica i a més conté una gran quantitat de proteïna vegetal.

Si combinem els cigrons amb quinoa, blat negre, o l’arròs estarem aconseguint una proteïna molt completa i d’alta biodisponibilitat i totalment d’origen vegetal.

 

Ara algunes advantages més del cigrons:

  • Ajuda a regular el trànsit intestinal gràcies al seu alt contingut en fibra.
  • A la gent que pateix diabetes li ajuda a regular el nivell de glucosa en sang, gràcies al seu contingut en hidrats de carbó i en fibra.
  • Al contenir potassi, calci i magnesi, al costat de l’aportació de vitamina C i l’aminoàcid arginina fa que els cigrons tinguin un efecte diürètic, ajudant així a la retenció de líquids.  
  • Es un regulador del sistema immune gràcies el seu contingut en minerals com el zinc o el seleni i el contingut en arginina regula el sistema immune
  • El consum de cigrons és molt recomanable per la gent que pateix anèmia per el ferro associat a la vitamina C.   
  • Dieta de nens, adolescents i esportistes: els cigrons han d’estar present a la dieta de ens, adolescents i esportistes ja que aporta molts nutrients i energia.
  • També son molt recomanables a la dieta d’embaraçades per la seva aportació en fibra, magnesi, potassi, vitamines del grup B, aminoàcids essencials, hidrats de carboni complexos, ferro, calci i àcid fòlic és ideal per a cobrir les necessitats augmentades de l’embaràs i prevenir restrenyiment, enrampades, anèmia, hipertensió, diabetis…