Un cop tenim el llegum cuit és el moment de començar a preparar el nostre plat: llenties, cigrons,  mongetes … serveixen totes per preparar la nostra amanida de llegums!

Que no faltin les fulles verdes, enciam, brots tendres, espinacs, canonges, ruca o col kale.

Afegeix hortalisses com la pastanaga o el pebrot verd i vermell, ceba, tomàquet, cogombre, mongetes verdes, blat de moro, remolatxa

Atreveix-te a afegir fruites, les de temporada resulten delicioses en amanida: meló, síndria, maduixes … Aporten una dolçor que contrasta genial amb les vinagretes de les amanides.

Afegeix greixos saludables que faran de la teva amanida un plat equilibrat i complet perquè pugui ser plat únic: Alvocat, salmó fumat, fruits secs (anacards, ametlles, pipes de gira-sol, avellanes …). A més de les seves propietats donen un toc cruixent molt interessant.

Per completar l’amanida també pots afegir cereals: arròs integral, la civada cuita, l’espelta o el sègol en gra.

La quinoa o la pasta en diferents formats (macarrons, espirals, cargols de mar, llacets …), també queda fenomenal a les amanides de llegums. A més, si esculls un format de pasta que sigui original, aportarà a l’amanida un toc divertit.