La carn de porc és molt variada i el seu contingut en greix dependrà molt de la zona que estiguem consumint. Al contrari del que es pensa no té tant de greix. Per cada 100 grams de carn de porc només hi ha 2,4 grams de greix saturat (menys del 10% del que podem ingerir al dia). Part dels greixos que aporta la carn de porc són monoinsaturats, és a dir,  similarsal les de l’oli d’oliva. La part que menys quantitats ens aporta és el llom, que simplement haurà al voltant del tres per cent de contingut gras.

La carn de porc a més està molt recomanada en èpoques de creixement, i és un aliment que sol agradar molt als nens. De la carn de porc cal aporvechar la seva aportació de proteïnes, tan importants en totes les etapes de la vida, no només en el creixement. Necessitem proteïnes per a molts processos com la formació de teixits enzims, les hormones i els anticossos,a més de per a conservar la massa muscular.

Els esportistes es poden beneficiar del consum de la carn de porc pel seu contingut proteic, a més de la seva aportació de vitamines del grup B (B1, B3, B6 y B12),  que ajuden a disminuir el cansament i la fatiga.  El llom de porc concretament és  una carn perfecta per a persones amb obesitat ja que augmenta la sensació de sacietat.

La carn de porc també contribuirà a mantenir-nos més actius i plens de vitalitat gràcies al seu contingut en tiamina, necessària per aconseguir una correcta assimilació dels hidrats de carboni per part de l’organisme.  vitaminas del grupo B: B1, B3, B6 y B12.

El potassi també és un mineral necessari i indispensable en l’organisme, i la carn de porc ens l’aporta. Aquest mineral s’encarrega del correcte funcionament muscular i de la realització adequada dels moviments per part dels diferents músculs de l’organisme, entre ells el cor.

Si bé és cert que part dels greixos que conté la carn de porc són saturats i per tant convé no abusar-ne, si consumim aquesta carn en la seva justa mesura ens aportarà molts beneficis.