• La quinoa és una llavor amb característiques úniques al poder consumir-se com un cereal.

La quinoa comparada amb la major part dels cereals, conté moltes més proteïnes i greixos,  majoritàriament insaturats (les saludables). Destaca la presència d’àcids omega 6 i omega 3. Pel que fa a l’aportació calòric, la quinoa és semblant o lleument superior a un cereal, ja que conté menys quantitat d’hidrats.

La quinoa és rica en fibra, i conté minerals com potassi, magnesi, calci, fòsfor, ferro i zinc. També ofereix vitamines del complex B (que reforça el sistema nerviós) i vitamina E (antioxidant). També contribueix a evitar el restrenyiment i és molt apreciada pels vegetarians pels seus nutrients.

La quinoa està molt recomanada en la dieta de persones celíaques, ja que no conté gluten. També és ideal per a persones que pateixen diabetis  i per perdre pes. Així mateix, és de gran ajuda per controlar els nivells de colesterol en sang.

Abans de cuinar la quinoa és important fer un rentat previ de les llavors, fregant les mateixes suaument amb les mans sota l’aigua. Així de elimina la capa de saponines que recobreix les llavors i que si no es treu podria donar un gust amarg.

Com la mida de la quinoa és molt petit, l’ideal per rentar-la és utilitzar un tamís. NO cal remullar, sinó rentar i esbandir repetides vegades, unes tres o quatre sota l’aixeta de l’aigua.

Posteriorment es la bull com si fos arròs, per espai de 15 a 20 minuts o fins que s’obri la llavor. Colem i llesta per menjar.